نوشته شده توسط : محفوظ
فارس: يكي از زيرشاخه‌هاي لپ‌تاپ‌ها، ميني نوت‌بوك يا همان نت‌بوك‌ها هستند.

نت بوك ها كه استقبال از آنها با سرعت قابل توجهي در حال افزايش است در اصل براي گشت و گذار در وب و انجام امور اداري طراحي و عرضه شده اند.

اين رايانه ها معمولاً فاقد درايو دي وي دي هستند و وزنشان به دو كيلوگرم نمي رسد. نمايشگر آنها هم كوچكتر از 10 اينچ است و بنابراين از قدرت و توان پردازش سخت افزاري بالايي برخوردار نيستند.

از نت بوك ها معمولا به عنوان ابزار همراه ياد مي كنند.

والت موسبرگ يكي از پيشگامان صنعت رايانه براي توصيف نت بوك ها چنين گفته است: محصولاتي نسبتا سبك و كوچك و ارزان كه پا جاي پاي لپ تاپ ها گذاشته اند.

نت بوك ها اولين بار در سال 2007 ميلادي روانه بازار شدند و به علت همين وزن و قيمت كم كه حداكثر به 400 دلار مي رسيد مورد توجه و استقبال نسبتاً خوبي قرار گرفتند. البته برخي هم به خاطر صفحه كليد و نمايشگر كوچك و عدم بهره مندي از درايو دي وي دي تصميم گرفتند از نت بوك ها استقبال نكنند. سازندگان نت بوك ها به منظور جلب نظر خريداران همچنين تصميم گرفتند تا انواع و اقسام ابزار و امكانات اضافي را همراه با آنها عرضه كنند.

در دو سه سالي كه از عرضه نت بوك ها مي گذرد، امكانات و تنوع مدل هاي اين محصول هم رشد قابل توجهي داشته است. نت بوك ها از يك سو سبك‌تر شده اند و از سوي ديگر تلاش شده تا قدرت پردازش آنها بالاتر رود. كم كم كار به جايي رسيد كه درك تفاوت ها و تمايزهاي نت بوك ها از يكديگر به شدت دشوار شد.

نوع ديگري از رايانه هاي شخصي رايانه هاي tablet PC هستند. اين رايانه ها كه در قطع و اندازه دفترچه هاي يادداشت هستند به راحتي در جيب جاي مي گيرند و در واقع يكي ديگر از انواع رايانه هاي قابل حمل هستند. اولين مدل اين نوع رايانه توسط شركت Pen computing در اوايل دهه 90 ميلادي عرضه شد.

رايانه تبلت اين شركت PenGo Tablet نام داشت و تبليغات مايكروسافت هم در جهت افزايش شهرت آن تاثيرگذار بود.

يكي از مهم ترين مزايايي اين رايانه كه آن را مشهور كرد نمايشگر لمسي آن بود كه در زمان عرضه رقيب مهمي نداشت. براي وارد كردن دستورات در اين رايانه كافي بود از يك قلم نوري يا تماس انگشت استفاده شود. اين در حالي بود كه در آن زمان موشواره و صفحه كليد متداول ترين روش ها بودند.

با پيشرفت فناوري تنوع رايانه هاي تبلت هم بيشتر شد و شركت هاي بيشتري به طراحي و عرضه اين نوع محصولات روي اوردند. در همين راستا شركت مايكروسافت خود شخصاً وارد ميدان شد و The Microsoft Courier را عرضه كرد كه ابزاري براي انجام امور تجاري در حين رفت و آمد و سفرهاي مختلف محسوب مي شد. اين رايانه تبلت مجهز به دو نمايشگر 7 اينچي بود كه با فناوري لمسي سازگار بود و حتي با استفاده از دو انگشت وارد كردن فرامين مختلف در آن امكان پذير بود.

يكي ديگر از قابليت هاي اين رايانه سازگاري با فناوري واي – فاي و مجهز بودن به دوربين ديجيتال بود. اين دستگاه در زمان خودش بسيار پرسروصدا بود و مورد توجه قرار گرفت.
اما مدل هاي ديگري از رايانه هاي شخصي هم وجود دارند كه از جمله آنها مي توان به ultra-mobile PC يا (UMPC) ها اشاره كرد. در طراحي اين رايانه ها از رايانه هاي تبلت الهام گرفته شده است.

اولين مدل اين رايانه ها با همكاري شركت هاي مايكروسافت، اينتل و سامسونگ طراحي شد. نمايشگر كوچك متصل به صفحه كليد از جمله ويژگي هاي اين رايانه هاست.

اين رايانه ها قادر به اجراي ويندوزهاي XP و ويستا و 7 بوده و البته با سيستم عامل هاي متن باز مانند لينوكس هم سازگاري دارند. معمولا در اين رايانه ها از پردازنده هاي كم مصرف اتم اينتل يا VIA C7-M استفاده مي شود.

يكي ديگر از انواع رايانه هاي شخصي كه البته چندان متداول نشدند home theater PC يا (HTPC) هستند. مهم ترين ويژگي اين رايانه ها آن است كه در آنها كاركردها و امكانات رايانه هاي شخصي با امكانات و توانمندي هاي دستگاه هاي ضبط ديجيتال صوت و تصوير ادغام شده است.

اين رايانه ها قابل اتصال به تلويزيون هستند و از نمايشگرها بزرگي در ابعاد يك تلويزيون هم بهره مند هستند.

معمولاً از اين دستگاه ها براي نمايش عكس و فيلم و برنامه هاي تلويزيوني و حتي پخش موسيقي استفاده مي شود. ضبط فيلم و برنامه هاي تلويزيوني از جمله ديگر كاركردهاي اين رايانه هاست. اين رايانه ها به مديا سرور يا مديا سنتر هم مشهورند.

پيكربندي نرم افزاري و سخت افزاري اين رايانه ها معمولا غيرقابل تغيير است و بايد براي ضبط برنامه هاي مورد نظر برنامه ريزي شوند. البته با همگرايي رو به گسترش تلويزيون، رايانه و اينترنت مدل هاي جديدي از اين دستگاه ها هم طراحي شده اند.



:: موضوعات مرتبط: رایانه و IT , ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : 20 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ

نخستين موس رايانه نامرئي، جديدترين نوآوري فن‌آوري است كه باورنكردني به نظر مي‌رسد

به گزارش ايسنا، در اين نوآوري كه محققان لابراتوار موسسه فن‌آوري ماساچوست (MIT) به آن دست يافته‌اند، از يك اشعه ليزر مادون قرمز و دوربين مادون قرمز براي ضبط حركات دست و تعبير صحيح آن‌ها به فرمان‌هاي رايانه‌يي استفاده مي‌شود.

بر اساس اين گزارش تنها كاري كه كاربر بايد انجام دهد قرار دادن دست در كنار رايانه به شكلي است كه گويا موس را در دست دارد.

در حالي كه هنوز برنامه‌اي براي فروش اين سيستم در بازار وجود ندارد، طراح آن مدعي است كاربران مي‌توانند تنها با صرف 20 دلار اين موس را براي خود بسازند.



:: موضوعات مرتبط: رایانه و IT , ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : 18 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
 

شركت مخابراتی ممكن است به بیش از یك فناوری برای همه نیازهای شان احتیاج پیدا كنند . در این صورت آیا یك سازنده ی واحد می تواند تمامی این نیازها را برآورده كند یا این كه شركت مخابراتی باید از روش چند سازنده ای پیروی كند ؟ جواب این سوال برای شركت های مختلف می تواند متفاوت باشد و بستگی به نیازهای آن ها دارد .


انتخاب سازنده


انتخاب سازنده تجهیزات رادیویی در ابتدا با تعیین طرح تجاری شركت مخابراتی مشخص می شود طرحی كه درآن نخست نیازمندی های شركت مخابراتی و همچنین نوع مشتریان آن بر حسب این كه خانگی یا تجاری هستند مشخص می شود. سپس شركت مخابراتی باید خودرا با تجهیزات رادیویی موجود در بازار هماهنگ و متناسب كند.


شركت مخابراتی ممكن است به بیش از یك فناوری برای همه نیازهای شان احتیاج پیدا كنند . در این صورت آیا یك سازنده ی واحد می تواند تمامی این نیازها را برآورده كند یا این كه شركت مخابراتی باید از روش چند سازنده ای پیروی كند ؟ جواب این سوال برای شركت های مختلف می تواند متفاوت باشد و بستگی به نیازهای آن ها دارد .اما با همه این ها چگونگی برخورد شركت مخابراتی با سازندگان و سئوالاتی كه از آن ها می كند می تواند برتوان و قابلیت آن به عنوان فراهم آور خدمات بدون سیم اثر بسیار مهم و حیاتی بگذارد.


ده سئوال كلیدی كه باید قبل از تصمیم گیری نهایی از سازنده های تجهیرات پرسید عبارتند از:



1- از چه بسامدهاو استاندارد هایی پشتیبانی می كنید؟ و مدل های تان برای ارائه خدمات به چه دسته از مشتریانی طراحی شده است ؟


2- آیا ارتقاء های جدید تان در خصوصفناوری , با فناوری فعلی سازگار خواهد بود ؟ و چگونه می توانیم از سرمایه گذاری خود به طور مناسب حفاظت كنیم؟


3- نقشه راه تان در خصوص محصولات در سه و پنج سال آینده چگونه خواهد بود ؟ قادر به ارئه چه مقدار پهنای باند نقطه –به چند- نقطه (P2MP) خواهید بود ؟


4- اندازه گیری های متریك عملكرد محصولات تان چگونه به تائید رسیده است ؟ آیا آزمایش شده اند ؟آ یا براساس استقرار واقعی هستند ؟ و آیا می توانیم با مشتریان تان در این خصوص صحبت كنیم ؟


5- وسعت و محدوده زمانی محصولات تان چگونه است ؟ چه مدتی است كه دراین زمینه فعالیت می كنید ؟ چه تعداد مشتری در سراسر دنیا دارید و كجاها هستند ؟


6- زمان لازم برای ارسال تجهیزات چه مدت خواهد بود و آیا ارسال محموله ها را ضمانت می كنید؟ و در هر بار ارسال ،چه حجمی از تجهیزات را می توانیم دریافت كنیم ؟


7- آیا توانایی و تجربه ارائه راه حل به شركت های مخابراتی از نوع ما را دارید ؟مشتریان عمده تان كه از نظر اندازه و نوع فعالیت شبیه ما هستند كدام ها هستند ؟


8- رقیبان عمده تان چه كسانی هستند و چرا ؟ نقطه قوت و ضعف تان در برابر آن ها شامل چه مواردی است ؟


9- آیا قادر به ارائه خدمات حرفه ای و یا یكپارچه سازی هستید و یا در این موارد شركایی دارید كه بتوانند چنین كارهایی را انجام دهند ؟


10- ضمانت تان ا به چه شكلی است ؟ و آیا دارای پشتیبانی فنی هستید كه در مواقع وجود مشكلات فنی بتواند ما را پشتیبانی كند؟ بزرگ ترین مشكل و نقص محصولات رادیویی تان چیست ؟



:: موضوعات مرتبط: رایانه و IT , ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : 15 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
شما از چه طریقی به اینترنت دسترسی دارید؟ شاید لیست زیر شامل نوع ارتباط شما با اينترنت هم بشود: • اتصال BroadBand: در منزل احتمالاً از DSL و ADSL استفاده می‌کنید و در محل کار از T1 یا T3. • Wifi: احتمالاً این نوع اتصال را بیشتر در ایستگاه‌ها قطار با فرودگاه‌ها و رستوران‌ها دیده باشید. • Dialup: اگر از این روش استفاده می‌کنید شاید فکر کنید روش‌های دیگر را کمی گران هستند. مشکل اتصال‌های BroadBand شاید این باشد که کمی گران است و شاید سرویس دهنده اینترنت به منطقه شما سرویس ندهد. ولی اگر راه حلی برای این مشکلات جود داشته باشد استفاده از آن سرویس بسیار بهینه و مناسب خواهد بود. این سرویس می‌تواند مزیت‌های زیر را داشته باشد: • سرعت بالای BroadBand را دارا باشد. • بدون سیم باشد و مشکلات اتصال BroadBand‌ را نداشته باشد و ارزان‌تر نیز باشد. • مشکل کم بودن نقاط اتصال در سرویس Wifi‌ را نداشته باشد. اگر واقعاً آرزوی داشتن همچنین سرویسی را دارید بهتر است بدانید که همچین سرویس اینترنتی برای استفاده همگان وجود دارد (در حال حاضر در شهر تهران و چند شهرستان دیگر) و با نام (Worldwide (Interoperability for Microwave Access WiMAX شناخته می‌شود. این سرویس تحت استاندارد انجمن مهندسین برق آمریکا IEEE‌ نیز شناخته شده‌است و استاندارد 802.16 را داراست. این سرویس در حکم تلفن‌های موبایل است. همان کاری که تلفن همراه با خطوط ثابت تلفن انجام داد را WiMAX با خطوط کابل‌کشی شده اینترنت انجام داده‌است. در ادامه به نحوه کارکرد و اتصال این سرویس می‌پردازیم. شاید بتوان گفت که این سرویس مانند Wifi‌کار می‌کند ولی با سرعتی بیشتر، در مسافت‌های بیشتر و به تعداد بیشتری کاربر. این سرویس می‌تواند به حومه شهرها که شرکت‌های مخابراتی در آنجا سرویس خطوط BroadBand ارائه نمی‌دهند نیز کمک زیادی بکند. WiMAX‌ از دو قسمت تشکیل می‌شود: • یک فرستنده که به تنهایی می‌تواند 8هزار کیلومتر مربع مساحت معادل شعاعی به بزرگی 50 کیلومتر را پوشش دهد. • و یک گیرنده که می‌تواند یک آنتن و گیرنده ساده باشد. فرستنده WiMAX می‌تواند به تنهایی به یک خط پرسرعت اینترنت متصل شود و یا حتی توسط گیرنده‌ای به برج فرستنده دیگری متصل شود و اینترنت را از آن بگیرد. دریافت از فرستنده به دو صورت انجام می‌شود. یا شما مستقیماً به آنتن گیرنده متصل می‌شوید و یا اینکه بدون آنتن گیرنده و به صورتی شبیه Wifi اطلاعات را با فرکانس کوتاه دریافت می‌کنید. در این صورت فرستنده از فرکانس 2 تا 11 گیگاهرتز استفاده می‌کند. در این صورت شعاع پوشش محدود به حدود شعاع 5 کیلومتری می‌شود. در غیر این صورت از فرکانس حدوداً 66 گیگاهرتز استفاده می‌شود. همانطور که گفتیم WiMAX نیز شبیه Wifi با استفاده از امواج رادیویی اطلاعات را از نقطه‌ای به نقطه دیگر می‌فرستد و از انواع محدودیت‌های دسترسی برای کنترل دسترسی و جلوگیری از ورود هکر‌ها استفاده می‌کند. در شرایط کاملاً مناسب Wifi می‌تواند به شما سرعتی معادل 54 مگابایت بر ثانیه را عرضه کند در حالی که WiMAX می‌تواند 70مگابایت بر ثانیه را نیز پشتیبانی کند. در هر حال برتری این سرویس در سرعت آن نیست چون اگر از WiMAX‌ در یک مجتمع مسکونی یا اداری استفاده کنید سرعت بین کاربران تقسیم می‌شود و سرعتی معادل سرعت خطوط BroadBand را به شما می‌دهد. برتری این سرویس مسافت و دسترسی آن است ترجمه: رشید عسگری

:: موضوعات مرتبط: رایانه و IT , ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : 15 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ

کمپاني سيگيت براي اولين بار در جهان دست به توليد هارد ديسک اکسترنال سه ترابايتي زده است.

به گزارش موج، با توجه به نياز روز افزون کاربران به دستيابي به فضايي بيش تر به منظور ذخيره سازي اطلاعات، شرکت هاي توليد کننده حافظه نيز در توليد حافظه هايي با فضايي بيشتر از يک ديگر پيشي مي گيرند.

در اين ميان کمپاني سيگيت در صدد رفع اين نياز برآمده و توانسته است اولين شرکتي باشد که هارد ديسک اکسترنال سه ترابايتي را از سري FreeAgentGoFlex توليد کند.

اين هارد ديسک با هر دو سيستم عامل Mac OS X و ويندوز سازگار است. البته در ويندوز ايکس پي نمي توان پارتيشني بيش از 2.1 ترابايت ايجاد کرد. اين محصول نيز همانند ديگر محصولات سري GoFlex براي انتقال اطلاعات به درگاه USB 2.0 , USB 3.0 و FireWire 800 مجهز است.

اين هارد 3.5 اينچي که در آينده اي نزديک با پشتيباني سازگار عرضه خواهد شد، از پنج ديسک 600 گيگابايتي ساخته شده است با توجه به اين ظرفيت، طبق گفته ي سيگيت کاربران مي توانند 120 فيلم با کيفيت HD، 1500 بازي کامپيوتري ، هزاران عکس و بيشمار موزيک را در اين هارد ديسک ذخيره کنند.

همچنين در زمينه امنيت اطلاعات ، سيگيت خيال کاربران را راحت کرده است و با استفاده از نرم افزاري به صورت خودکار از اطلاعات که کاربر Backup مي گيرد.

اين هارد از هم اکنون با قيمت 250 دلار عرضه شده است.



:: موضوعات مرتبط: رایانه و IT , ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : 15 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
شبکه ملی اینترنت به این معناست که یک شبکه گسترده با پهنای باند زیاد در داخل کشور برای پاسخگویی به نیازهای دولت الکترونیک در فازهای مختلف راه‌اندازی شود


:: موضوعات مرتبط: رایانه و IT , ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : 14 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
ICTna.ir - شرکت Asus جدیدترین مادربورد حرفه‌ای خود از سری ROG را با نام Rampage III Gene به نمایش گذاشت.

این مدل که همچون مدل قبلی خود از همین رده در اندازه Micro ATX تولید شده است ، از چیپ‌ست X58 و سوکت پردازنده LGA1366 استفاده می‌کند.

در محصول یاد شده توان مورد نیاز پردازنده توسط مدار رگولاتور هشت فاز و  همچنین رابط‌های حافظه سه کاناله نیز به کمک همین مدار  تأمین می‌شوند. علاوه بر این در این مادربورد از فناوری‌های جدیدی از جمله پورت‌های USB 3.0،SATA  نسل سه و فناوری Asus ROG Connect استفاده شده است.

گفتنی است فناوری ROG Connect این امکان را  به کاربران می‌دهد تا از طریق بلوتوث و به کمک تلفن همراه (که نرم‌افزار مخصوصی روی آن نصب شده است) بتوانند سیستم خود را اورکلاک کنند. در ضمن Rampage III Gene مانند دیگر مادربورد‌های X58، از فناوری‌های SLI و CrossfireX پشتیبانی مي‌کند.

:: موضوعات مرتبط: رایانه و IT , ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : 14 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
بیشترین حجم واردات گوشی های سونی اریکسون گوشی هایی با صفحه نمایش لمسی هستند، چرا که میزان تقاضای این نوع گوشی ها در میان علاقه مندان بالاتر از سایر مدل ها می باشد

:: موضوعات مرتبط: رایانه و IT , ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : 14 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
در اين ترفند قصد داريم به معرفي نحوه ساخت يک فولدر با قابليت‏هاي خاص بپردازيم. فولدري که پس از ورود به آن مي‏توانيد به کليه تنظيمات ويندوز در گروه‏بندي‏هاي مختلف دسترسي داشته باشيد. از اين رو اين فولدر را مي‏توانيم يک فولدر جادويي بناميم.

بدين منظور:
در هر محلي نظير صفحه دسکتاپ يک فولدر جديد ايجاد کنيد (با استفاده از راست کليک بر روي فضاي خالي و انتخاب New > Folder).
سپس عبارت {ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}. را عيناً به انتهاي نام فولدرتان اضافه کنيد.

مثال:
folder_name.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
که در اينصورت فولدري بنام folder_name ايجاد ميشود. نام فولدر اختياري است. بر روي فولدر ايجاد شده به نام folder_name دوبار کليک کنيد.

در اين فولدر جادويي مي‏توانيد تمامي تنظيمات ويندوز را در يک مکان در اختيار داشته باشيد.



:: موضوعات مرتبط: رایانه و IT , ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : 14 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
600. اگر سيستم در حال شماره گيري باشد و دوباره شماره گيري نماييد اين خطا نمايش داده مي شود .
601 . راه انداز Port بي اعتبار مي باشد .
602 . Port هم اكنون باز مي باشد براي بسته شدن آن بايد كامپيوتر را مجددا راه اندازي نمود.
603 . بافر شماره گيري بيش از حد كوچك است .
604 . اطلاعات نادرستي مشخص شده است .
605 . نمي تواند اطلاعات Port را تعيين كند .
606 . Port شناسايي نمي شود .
607 . ثبت وقايع مربوط به مودم بي اعتبار مي باشد .
608 . راه انداز مودم نصب نشده است .
609 . نوع راه انداز مودم شناسايي نشده است .
610 . بافر ندارد .
611 اطلاعات مسير يابي غير قابل دسترس مي باشد .
612 . مسير درست را نمي تواند پيدا نمايد .
613 . فشرده سازي بي اعتباري انتخاب شده است .
614 . سرريزي بافر .
615 . Port پيدا نشده است .
616 . يك درخواست ناهمزمان در جريان مي باشد .
617 .Port يا دستگاه هم اكنون قطع مي باشد .
618 . Port باز نمي شود. ( وقتي رخ مي دهد كه يك برنامه از Port استفاده كند ).
619 . Port قطع مي باشد (وقتي رخ مي دهد كه يك برنامه از Port استفاده كند).
620 . هيچ نقطه پاياني وجود ندارد .
621 . نمي تواند فايل دفتر راهنماي تلفن را باز نمايد .
622 . فايل دفتر تلفن را نمي تواند بارگذاري نمايد .
623 . نمي تواند ورودي دفتر راهنماي تلفن را بيابد .
624 . نمي توان روي فايل دفتر راهنماي تلفن نوشت .
625 . اطلاعات بي اساسي در دفتر راهنماي تلفن مشاهده مي شود .
626 . رشته را نمي تواند بارگذاري كند .
627 . كليد را نمي تواند بيابد .
628 . Port قطع شد .
629 . Port بوسيله دستگاه راه دور قطع مي شود. (درست نبودن راه انداز مودم با برنامه ارتباطي).
630 . Port به دليل از كارافتادگي سخت افزار قطع مي شود .
631 . Port توسط كاربر قطع شد .
632 . اندازه ساختار داده اشتباه مي باشد .
633 . Port هم اكنون مورد استفاده مي باشد و براي Remote Access Dial-up پيكر بندي نشده است (راه انداز درستي بر روي مودم شناخته نشده است) .
634 . نمي تواند كامپيوتر شما را روي شبكه راه دور ثبت نمايد .
635 . خطا مشخص نشده است .
636 . دستگاه اشتباهي به Port بسته شده است .
637 . رشته ( string ) نمي تواند تغيير يابد .
638 . زمان درخواست به پايان رسيده است .
639 . شبكه ناهمزمان قابل دسترس نيست .
640 . خطاي NetBIOS رخ داده است .
641 . سرور نمي تواند منابع NetBIOS مورد نياز براي پشتيباني سرويس گيرنده را بدهد .
642 . يكي از اسامي NetBIOS شما هم اكنون روي شبكه راه دور ثبت مي گردد ، ( دو كامپيوتر مي خواهند با يك اسم وارد شوند ) .
643 .Dial-up adaptor در قسمت network ويندوز وجود ندارد .
644 . شما popus پيغام شبكه را دريافت نخواهيد كرد .
645 . Authentication داخلي اشكال پيدا كرده است.
646 . حساب در اين موقع روز امكان log on وجود ندارد .
647 . حساب قطع مي باشد .
648 . اعتبار password تمام شده است .
649 . حساب اجازه Remote Access را ( دستيابي راه دور ) را ندارد . ( به نام و كلمه عبور اجازه dial-up داده نشده است ) .
650 . سرور Remote Access ( دستيابي راه دور ) پاسخ نمي دهد .
651 . مودم شما ( يا ساير دستگاههاي اتصال دهنده ) خطايي را گزارش كرده است . ( خطا از طرف مودم بوده است ) .
652 . پاسخ نا مشخصي از دستگاه دريافت مي گردد .
653 . Macro (دستورالعمل كلان). ماكرو خواسته شده توسط راه انداز در ليست فايل .INF موجود نمي باشد .
654 . يك فرمان يا يك پاسخ در قسمت .INF دستگاه به يك ماكرو نامشخص اشاره مي نمايد .
655 . دستور العمل (پيغام) در قسمت فايل .INF دستگاه مشاهده نمي شود .
656 . دستورالعمل (ماكرو) (default off) در فايل .INF دستگاه شامل يك دستور العمل نامشخص مي باشد .
657 . فايل .INF دستگاه نمي تواند باز شود .
658 . اسم دستگاه در فايل .INF دستگاه يا در فايل .INI رسانه بيش از حد طولاني مي باشد .
659 . فايل .INI رسانه به نام ناشناخته يك دستگاه اشاره مي نمايد .
660 . فايل .INI رسانه براي اين فرمان پاسخي را ندارد .
661 . فايل .INF دستگاه فرمان را از دست داده است .
662 . تلاش براي قرار دادن يك ماكرو ليست نشده در قسمت فايل .INF صورت نگرفته است.
663 . فايل .INI رسانه به نوع ناشناخته يك دستگاه اشاره مي نمايد .
664 . نمي تواند به حافظه اختصاص دهد .
665 . Port براي Remote Access (دستيابي راه دور) پيكر بندي نشده است.
666 . مودم شما (ياساير دستگاههاي اتصال دهنده) در حال حاضر كار نمي كنند .
667 . فايل .INI رسانه را نمي تواند بخواند .
668 . اتصال از بين رفته است .
669 . پارامتر به كار برده شده در فايل .INI رسانه بي اعتبار مي باشد .
670 . نمي تواند نام بخش را از روي فايل .INI رسانه بخواند .
671 . نمي تواند نوع دستگاه را از روي فايل .INI رسانه بخواند .
672 . نمي تواند نام دستگاه را از روي فايل .INI رسانه بخواند .
673 . نمي تواند كاربر را از روي فايل .INI رسانه بخواند .
674 . نمي تواند بيشترين حد اتصال BPS را از روي فايل .INI رسانه بخواند .
675 . نمي تواند بيشترين حد BPS حامل را از روي فايل .INI رسانه بخواند .
676 . خط اشغال مي باشد .
677 . شخص به جاي مودم پاسخ مي دهد .
678 . پاسخي وجود ندارد .
679 . نمي تواند عامل را پيدا نمايد .
680 . خط تلفن وصل نيست .
681 . يك خطاي كلي توسط دستگاه گزارش مي شود .
682 . Writing section name دچار مشكل مي باشد .
683 . Writing device type با مشكل روبرو شده است .
684writing device name .684 با مشكل روبرو مي باشد .
685 . Writing maxconnectbps مشكل دارد .
686 . Writing maxcarrierBPS دچار مشكل مي باشد .
687 . Writing usage با مشكل مواجه است .
688 . Writing default off دچار مشكل مي باشد .
689 . Reading default off با مشكل مواجه است .
690 . فايل INI خالي ست .
691 . دسترسي صورت نمي پذيرد زيرا نام و كلمه عبور روي دامين بي اعتبار مي باشد
692 . سخت افزار در درگاه يا دستگاه متصل شده از كار افتاده است .
693 . Binary macro با مشكل مواجه مي باشد .
694 . خطاي DCB يافت نشد .
695 . ماشين هاي گفتگو آماده نيستند .
696 . راه اندازي ماشين هاي گفتگو با مشكل روبرو مي باشد .
697 . Partial response looping با مشكل روبرو مي باشد .
698 . پاسخ نام كليدي در فايل INF . دستگاه ، در فرمت مورد نظر نمي باشد .
699 . پاسخ دستگاه باعث سر ريزي بافر شده است .
700 . فرمان متصل به فايل INF . دستگاه بيش از حد طولاني مي باشد .
701 . دستگاه به يك ميزان BPS پشتيباني نشده توسط گرداننده com تغيير مي يابد .
702 . پاسخ دستگاه دريافت مي گردد زماني كه هيچكس انتظار ندارد .
703 . در فعاليت كنوني مشكلي ايجاد شده است .
704 . شماره اشتباه callback .
705 . مشكل invalid auth state .
706 . Invalid auth state دچار مشكل مي باشد .
707 . علامت خطاياب . x. 25
708 . اعتبار حساب تمام شده است .
709 . تغيير پسورد روي دامين با مشكل روبرو مي باشد .
710 . در زمان ارتباط با مودم شما خطاهاي سري يش از حد اشباع شده مشاهده مي گردد.
711 . Rasman initialization صورت نمي گيرد گزارش عملكرد را چك كنيد
712 . درگاه Biplex در حال اجرا مي باشد . چند ثانيه منتظر شويد و مجددا شماره بگيريد .
713 . مسيرهاي ISDN فعال در خط اصلي قطع مي باشد .
714 . كانال هاي ISDN كافي براي ايجاد تماس تلفني در دسترس نمي باشند .
715 . به دليل كيفيت ضعيف خط تلفن خطاهاي فراواني رخ مي دهد .
716 . پيكر بندي remote access IP غير قابل استفاده مي باشد .
717 . آدرسهاي IP در static pool remote access IP وجود ندارد .
718 . مهلت بر قراري تماس PPP پايان پذيرفته است .
719 . PPP توسط دستگاه راه دور پايان مي يابد .
720 . پروتكل هاي كنترلppp پيكر بندي نشده اند .
721 . همتاي PPP پاسخ نمي دهد .
722 . بسته PPPبي اعتبار مي باشد .
723 . شماره تلفن از جمله پيشوند و پسوند بيش از حد طولا ني مي باشد .
724 . پروتكل IPXنمي تواند بر روي درگاه dial -out نمايد زيرا كامپيوتر يك مسير گردان IPX مي باشد .
725 . IPX نمي تواند روي port (درگاه) dial - in شود زيرا مسير گردان IPX نصب نشده است .
726 . پروتكل IPX نمي تواند براي dial - out ، روي بيش از يك درگاه در يك زمان استفاده شود .
727 . نمي توان به فايل TCPCFG . DLL دست يافت .
728 . نمي تواند آداپتور IP متصل به remote access را پيدا كند .
729 . SLIP استفاده نمي شود مگر اينكه پروتكل IP نصب شود .
730 . ثبت كامپيوتر كامل نمي باشد .


:: موضوعات مرتبط: رایانه و IT , ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : 14 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
به دنبال انتشار برخي تصاوير جديد از سيستم‌عامل ويندوز 8 مايكروسافت، يكي از تحليلگران اعلام كرد كه كاربران نبايد با نگاه كردن به اين تصاوير در مورد ويندوز 8 زود قضاوت كنند.

به گزارش پي‌سي‌ورلد، "مايكل چري " از تحليلگران شركت Directions on Microsoft كه فقط فعاليت‌هاي مايكروسافت را زير نظر دارد توضيح داد، هنوز به درستي مشخص نشده است كه اطلاعات و تصاوير منتشر شده از نسخه جديد در حال توسعه سيستم‌عامل مايكروسافت موسوم به ويندوز 8 صحت دارد يا خير؛ اين در حالي است كه بعيد به نظر مي‌رسد در عصر كنوني بتوانيم شاهد حضور سيستم‌عاملي خانگي باشيم كه قابليت تشخيص چهره افراد را دارد.

چري در اين خصوص گفت: بزرگترين مشكلي كه در اين زمينه وجود دارد اين است كه ما هنوز به درستي نمي‌دانيم اطلاعات منتشر شده در چرخه توليد نسخه جديد سيستم‌عامل مايكروسافت وجود خواهند داشت يا خير. در ابتداي چرخه توسعه سيستم‌عامل مايكروسافت، تمامي ايده‌هاي مطرح شده در اين زمينه مورد بررسي قرار مي‌گيرند و هر ايده‌اي كه از هر شخص ارايه شود، مهم تلقي مي‌شود. بر اين اساس ممكن است كه برخي از اين ايده‌ها جنبه عملي پيدا نكنند و در نسخه نهايي سيستم‌عامل مورد استفاده قرار نگيرند.

بسياري از سايت‌ها و وبلاگ‌هاي خبري هفته گذشته تصاويري از نسخه جديد سيستم‌عامل ويندوز منتشر كردند كه در آن قابليت‌هاي فراوان از جمله امكان تشخيص چهره كاربر نشان داده شده بود.


:: موضوعات مرتبط: رایانه و IT , ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : 14 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ

خيلي خوب، شما مي گوييد که شما پسورد Administrator ويندوز خود را فراموش کرده ايد. اين نبايد مشکل بزرگي باشد. شما مي خواهيد که به کامپيوترتان دسترسي داشته باشيد ولي رمز عبور ويندوز را فراموش کرده ايد. چگونه مي شود از اين وضعيت خلاص شد بدون پاک کردن و نصب دوباره ويندوز.

پيشنهاد:

اگر وقت شما کم است، به شما پيشنهاد مي کنم از Spotman pawersuit استفاده کنيد. اين ابزار به شما امکان بازيابي رمز هر ويندوزي را مي دهد.
ادامه بحث:
يک روش براي اين مشکل اين است که به شدت تلاش کنيد تا رمز را به خاطر بياوريد يا اين که سراغ يک (user) ديگر برويد که تمام امکانات مديريتي user شما را داشته باشيد. اما فکر نمي کنم اين کار مفيد باشد. در غير اين صورت شما نمي نشستيد اين جا تا اين مقاله را بخوانيد؟ مي نشستيد؟
روش ديگر آن است که تلاش کنيد که يک syster state را بازگرداني کنيد که البته بايد از آن قبلاً بک آپ (backup) داشته باشيد. اين امکان در ويندوز 2000، XP و 2003، فراهم است يا يک ERD را در ويندوز NT4.0 بازگرداني کنيد. با اين کار به پسورد خود دست خواهدي يافت. احتمالاً باز هم اين جا مشکلي داريد. اين که شما تمام user ها و گروه هاي ايجاد شده و کليه ي پسوردهاي تغيير يافته براي userها را از آخرين باري که Backup گرفته ايد، از دست خواهيد داد.
راه سوم اين است که يک سيستم عامل موازي روي همان کامپيوتر و در پارتيشن ديگري نصب کنيد (براي مواقعي که ويندوز اصلي به هيچ وجه نبايد از دست برود) و يک سري حيله هاي ساده را براي دسترسي به پسورد استفاده کنيد.

نرم افزارهاي رايگان بازيابي اطلاعات:

چند تا از اين نرم افزارها را مثال مي زنم. ابزارهاي شکستن رمز ويندوز اکثراً نرم افزارهاي لينوکس هستند که درايورها و نرم افزارهاي NTFS دارند که رجيستري را مي خوانند و پسوردهاي هر حساب کابري را دوباره مي نويسند ولو اين که Administrator باشد. اين فرايند دسترسي فيزيکي به کنسول و يک درايو فلاپي که بتواند کار کند را نياز دارد، اما مثل معجزه عمل مي کند. من خودم چندين بار اين کار را بدون به وجود آمدن کوچکترين مشکلي انجام داده ام.
مواظب باشيد. در برخي سيستم ها مثل windows XP بازنشاني پسورد يک user ممکن است موجب از دست رفتن برخي داده ها شود به خصوص EFS (فايل هاي رمز شده و پسوردهاي ذخيره شده از داخل اينترنت اکسپلورر) براي جلوگيري از چنين مشکلي شما هميشه بايد، کليدهاي عبورد شخصي و عمومي خود را به user مأمور بازگرداني صادر کنيد. در خارج از اين ليست تنها وسيله اي که موجب آسيب به اطلاعات هارد ديسک شما نمي شود براي EFSها مشکلي به وجود نمي آورد، windows password recovery system است.
در زير 5 عدد از اين ابزارها را مشخص کرده ايم.
1- Spotman password Finder: يک ابزار sturt up ساده است که با محيطي شبيه ويندوز به جاي خط فرمان (شبيه Dos) رمزهاي فراموش شده را، باز مي گرداند.
2- windows key: نسخه ي برتر از برنامه ي password s wondowd key که از ويندوز ويستا و درايوهاي RAID/SCSI/SATA پشتيباني مي کند.
3- Peter Nardhal-Hagens offline NT password & Registery Editor يک ابزار عالي که به وسيله ي CD يا فلاپي بوت مي تواند پسورد با بازگرداني کند.
4- openwall's John the Ripper يک فلاپي بوت خوب با قابليت هاي کرک کردن.
5- EBCD-Emergency Boot CD يک Bootable CD که براي مواقعي که عيب نرم افزاري و سخت افزاري وجود دارد، مي تواند پسوردها را بازيابي کند.
نکته مهم براي کاربران ويندوز ويستا: در حال حاضر و تا اين زمان براي ويندوز ويستا فقط همان نرم افزار شماره ي 3 که در بالا اشاره کردم، مفيد است.
توجه: اين نرم افزارهاي بازيابي پسورد تنها براي کابران داراي يک کامپيوتر که به شبکه متصل نيستند، مناسب است.
windows pasword recovery
loginrecovery.com
اين سايت ابزاري در اختيار مي گذارد که آخرين پسورد ويندوز را برمي گرداند. اين ابزار در مورد حساب هاي کاربري و administrator کار مي کند. هيچ پسوردي را تغيير نمي دهد و فقط آخرين پسورد را به شما مي گويد. اين ابزار همچنين براي EFSها هم مفيد است. اين ابزار حتي وقتي که هيچ پسوردي براي ويندوز مطرح نشده باشد، هم کار مي کند. تمام اينها وقتي است که شما به يک کامپيوتر ديگر با اتصال به انينترنت دسترسي داشته باشيد. نويسنده ادعا مي کند که اين ابزار براي ويندوز NT، و server 2003 و Longhorn قابل کاربرد است. بهترين مزيت آن اين است که پسورد شما را تغيير نمي دهد بلکه آن را مي شناسد و به شما مي گويد تا از آن استفاده کنيد.
تلاش تان را بکنيد و از اين ابزار استفاده کنيد. نويسنده ي سايت آن هم مي خواهد بازخورد آن را ببيند. يک سرويس رايگان به علاوه ي يک سرويس برتر و ديگر وجوددارد که پسورد شما را در چند دقيقه مي يابد. سرويس برتر آن هم خيلي ارزان است.
توجه: براي استفاده از آن به يک فلاپي خالي نياز داريد. البته اخيراً، اين سايت که CD image هم براي کساني که امکان استفاده از فلاپي را ندارند هم ارائه داده است.
کپي از اين مقاله يا استفاده از مطالب آن بدون ذکر منبع، مترجم و نقل از پايگاه راسخون ممنوع است و شرعاً مجاز نمي باشد.


:: موضوعات مرتبط: رایانه و IT , ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : 13 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ

مايكروسافت رسماً اعلام كرد كه بيش از 10 هزار رايانه شخصي با سوءاستفاده از يك نقص امنيتي در سيستم عامل ويندوز XP مورد حمله قرار گرفته اند.

به گزارش بتانيوز، اين نقص مربوط به حفره اي خطرناك در بخش كمك و پشتيباني اين نسخه از سيستم عامل ويندوز است. اين نوع از حملات از تاريخ 10 ژوئن آغاز شده و روز به روز در حال گسترش است.

اگر چه در آغاز دامنه اين حملات چندان گسترده نبود، اما بعد از گذشت چند روز افزايش يافت و رايانه هاي زيادي را آلوده كرد. كوتاهي مايكروسافت در عرضه وصله نرم افزاري براي مقابله با اين آسيب پذيري نيز موجب شده تا ميزان آلودگي بيشتر و بيشتر شود.

جالب آنكه اولين بار يكي از مهندسان شركت گوگل به نام تاويس اورماندي از وجود اين حفره خبر داد اما مايكروسافت نسبت به هشدارهاي او بي اعتنايي كرد.

البته همكاران وي او را به علت اينكه قبل از عرضه وصله نرم افزاري توسط مايكروسافت جزئيات اين حفره را اعلام كرد، سرزنش كردند.



:: موضوعات مرتبط: رایانه و IT , ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : 12 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ

در حالي كه هنوز سيستم‌عامل "اندرويد 2.2 " به صورت گسترد در اختيار كاربران قرار نگرفته است، رسانه‌هاي خبري جزئيات مربوط به نسخه آتي اين سيستم‌عامل متن‌باز موسوم به "اندرويد 3.0 " را منتشر كردند.

به گزارش پي‌سي‌ورلد، آخرين نسخه سيستم‌عامل موبايلي گوگل با نام "اندرويد 2.1 " در بازار موجود است و شركت گوگل از هفته گذشته نسخه 2.2 آن را به صورت محدود براي صاحبان گوشي هوشمند Nexus One عرضه كرد. اما در حالي كه هنوز سيستم‌عامل "اندرويد 2.2 " به صورت گسترد در اختيار كاربران قرار نگرفته رسانه‌هاي خبري جزئيات مربوط به نسخه آتي اين سيستم‌عامل متن‌باز موسوم به "اندرويد 3.0 " را منتشر كردند.

يك سايت اينترنتي روسي به نام UnWiredView اعلام كرد كه سيستم‌عامل "اندرويد 3.0 " گوگل با نام GingerBread وارد بازار مي‌شود كه البته شركت گوگل هنوز اين خبر را تاييد يا تكذيب نكرده است.

به گفته اين سايت اينترنتي، "اندرويد 3.0 " اواسط اكتبر سال جاري ميلادي به دست كاربران مي‌رسد و به دنبال آن، نخستين گوشي‌هاي هوشمند مجهز به اين سيستم‌عامل حدود ماه‌هاي نوامبر يا دسامبر عرضه مي‌شوند.

اين سيستم‌عامل بر خلاف نسخه‌هاي پيشين خود به سيستم سخت‌افزاري محدودتري نياز دارد و بر اساس شايعات منتشر شده، براي نصب آن روي گوشي به پردازنده يك گيگاهرتزي، 512 مگابايت رم و نمايشگر لمسي بزرگ‌تر از 3.5 اينچ نياز است. همچنين اگر نمايشگر گوشي بزرگتر از 4 اينچ است بايد كيفيت تصوير در آن 1280 در 760 پيكسل به بالا باشد.

در گزارش اين سايت گفته شده است كه گوگل در نظر دارد نسخه آتي اندرويد را در دو بخش مجزا روانه بازار كند. يك ويرايش از اين نسخه جديد 3.0 نام دارد كه براي گوشي‌هاي هوشمند پيشرفته ساخته شده است و نسخه ديگر آن براي گوشي‌هاي هوشمند معمولي به كار گرفته مي‌شود.



:: موضوعات مرتبط: رایانه و IT , ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : 12 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
به دنبال انتشار ليست Green500، نسل جديد ابركامپيوترها كه پردازنده مركزي را در كنار پردازنده‌هاي گرافيكي در خود جا داده‌اند براي نخستين بار موفق شدند نام خود را وارد ليست كم‌مصرف‌ترين ابركامپيوترهاي جهان كنند.

به گزارش پي‌سي‌ورلد، هشت مورد از بين سبزترين ابركامپيوترهاي دنيا در كنار پردازنده مركزي(CPU) خود، پردازنده گرافيكي(GPU) را نيز شامل مي‌شوند تا بتوانند ضمن افزايش قابليت‌هاي داخلي خود، انرژي كمتري را در جريان پردازش اطلاعات به كار گيرند.

ليست Green500 مربوط به كم‌مصرف‌ترين يا به عبارت ديگر سبزترين ابركامپيوترهاي دنيا هر دو سال يك‌بار منتشر مي‌شود و گروه تهيه كننده ليست Top500 مربوط به قوي‌ترين ابركامپيوترهاي دنيا آن را ارايه مي‌دهند.

به گفته "وو فنگ " از مهندسان الكتريك و رايانه در موسسه Virginia Polytechnic وابسته به دانشگاه استيت، آن دسته از ابركامپيوترهايي كه به سيستم شتاب‌دهنده مانند پردازنده گرافيكي مجزا مجهز هستند، سه برابر كمتر از ابركامپيوترهاي مشابه كه اين سيستم را ندارند، انرژي مصرف مي‌كنند.

از بين 8 ابركامپيوتر سبز دنيا دو مورد در كشور چين ساخته شده‌اند و پردازنده‌هاي گرافيكي انويديا را در كنار پردازنده‌هاي مركزي اينتل شامل مي‌شوند. در ليست Top500 كه در ماه نوامبر منتشر شده بود، تنها يك ابركامپيوتر پردازنده گرافيكي AMD را در كنار پردازنده مركزي شامل مي‌شد.


:: موضوعات مرتبط: رایانه و IT , ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : 12 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ

حمله و دفاع


این بازی چزو بازیهایی  بود که خیلی زود در بین بازیکن های ایرانی جا افتاد و طرفداران زیادی پیدا کرد .زمانی که این بازی توسط شرکت Valve منتشر شد .به طرز شگفت انگیزی به محبوبیت زیادی رسید از ویژگی هایی که این بازی را به یک بازی انلاین اسطوره ای تبدیل کرد پتانسیل منحصر به فرد در گیم – پلی ان است.

در ابتدا بازی  دارای باگها و ایراد های گرافیکی زیادی بود ولی بعد ها سازندگان با ارائه ی نسخه های مکمل برای این بازی انلاین قسمتی از این مشکلات را پوشش دادند.

بازی از دید اول شخص روایت می شود و در مورد درگیری بین دو گروه تروریست ها و ضد تروریستها است.بازیکن در انتخاب شخصیت و تیم مورد علاقه ی خود مختار است . بعضی سلاح ها ی  اتوماتیک و نیم اتوماتیک و شکل ظاهری افراد هر گروه از ویژگی هایی است که هر دو تیم را متمایز می کند.در حال حاضر این بازی هنوز در بین بازیکن های علاقه مند به بازی های انلاین طرفدار دارد و در بسیاری از گیم نت ها مورد استفاده قرار می گیرد(گویا – ای تی)

Star Trek Online

پیشتازان فضا


گرو های مختلفی برای تصاحب ایستگا ه های فضایی به شدید ترین وضع ممکن در حال مبارزه هستند و هر کدام با نیروی خاص خود در این فضای  بی کران پادشاهی می کنند و خود را از سایرین جدا می سازند.

بازی Star Trek Online از ان دسته بازی هایی است که بازی کن را به جنگ در اعماق کهکشان های دور دعوت می کند و با نوع اوری و گرافیک فوق العاده اش بازی کن را به مرز اعتیاد می کشاند.
این بازی برای کامپیوتر های خانگی PC ساخته شده است (گویا – ای تی)
Star Trek Online جزو بهترین های MMO به حساب می اید و بر اساس یکی از فیلم های معروف هالیوودی پایه ریزی شده است. بازی از دید سوم شخص روایت می شود و هر بازیکن در ابتدای بازی قادر است شخصیت دلخواه خود را بسازد و تا اخر بازی او را همراهی کند.
نقشه ها عریض و بسیار وسیع هستند و هر قبیله ای  در بازی نقطه ای از نقشه را تصرف کرده است.
هر گروه یا قبیله ای که در بازی بتواند بیشرین ایستگاه فضایی را تصرف کند برنده ی این بازی خواهد بود.
برای برد در بازی همکاری گروهی اولین شرط است بنابرین  تکروی کردن در بازی نتیجه و عواقبی نامناسب خواهد داشت.
این بازی روی سیستم هایی با گرافیک ۲۵۶ به بالا به راحتی قابل اجراست و امکان بازی در حالت افلاین را نخواهد داشت(گویا – ای تی)

Battlefield Heros

نبرد فانتزی

کمتر کسی پیدا میشود که د رباره ی سری بازی های Battle Field چیزی نشنیده باشد و اینکه انهایی که تا به حال این سری بازی ها را بازی کردند با دیدن شماره ی انحصاری تحت وب این بازی قطعا هیجان زده میشوند. این بازی فقط تحت وب اجرا می شود و کاملا رایگان است .

با وارد شدن به سایت بازی و پر کردن فرم ثبت نام می توانید وارد سرورهای مختلف بازی شوید . پس از اینکه مراحل ثبت نام را پشت سر گذاشتید باید شخصیت مورد علاقه ی خود را بسازید و سپس با انتخاب وسایل مورد نیاز و نقشه ای که می خواهید در ان بازی کنید وارد میدان جنگ می شوید .برای ساختن شخصیت دلخواه خود می توانید از لباسها و انواع کلاه های جنگی و حتی از مدل های بازی های معروف نیز بهره بگیرید(گویا – ای تی)

بازی سوم شخص است و گرافیک و حال و هوای بازی قانتزی و کارتونی ساخته و پرداخته شده است گرو ها در بازی به سه دسته ی سربازان , کماندو ها و تفنگداران تقسیم می شوند و هر یک مسئولیت مخصوص به خود را دارند و در بسیاری از نیرو ها و قابلیت ها با هم متفاوت اند.

برای اجرای بازی مرورگر شما باید از برنامه ی Adobe Flash Player 9 و یا نسخه های بالاتر پشتیبانی کند و به حداقل گرافیک ۱۲۸ و حافظه ی رم ۵۱۲ احتیاج است.

EVE Online

جاودانگی شب


EvE online   یک بازى فوق العاده خاص است که در مقایسه با بازى های MMO دیگر جزو بهترین های این سبک قرار دارد و دلیل ان وجود -طبیعت استوارو عریض بودن نقشه ها وگنجایشی باور نکردنی برای گرفتن بازی کن های جدید خواهد بود(گویا – ای تی)

جهان بازی که همان نقشه ای است که در ان بازی می کنید به طور باورنکردنى بزرگ  است و شامل ۵۰۰۰ ستاره کشف ‌شده و سیارات کوچک و بزرگ می شود.

بازی در سبک بازی های استراتژی قرار دارد و مانند خیلی از بازی های هم سبک دیگر بازیکن باید به مدریت گرو های وابسته به خود و پایگاه اصلی در منطقه که به شما داده می شود بپردازید.

از دیگر ویژگی هایی این بازی انلاین پر طرفدار فضای بی کرانی است که در  این بازی تعریف شده .شما همیشه مکانی جدید را برای کشف و تجربه کردن دارید به همین دلیل است که بازیکن با نهایت کنجکاوی برای پیدا کردن اسرار این بازی و مکان های جدید کشف نشده تقلا می کند.

حداقل سیستم مورد نیاز برای  اجرا کردن بازی :

  • OS: Windows® XP Service Pack 2 / Vista / 7
  • CPU: Intel Pentium® or AMD @ 1,5 Ghz
  • RAM: XP (SP2) – ۱ GB / Vista – ۱٫۵ GB
  • HD space: 6gig Free Space
  • Network: 56k modem or better Internet connection
  • Video: 64 MB Shader Model 2.0 Graphics cards such as GeForce FX (5 series) class card or higher, ATi 9500, x300 series or higher and Similar chips from other manufacturers
  • Drivers: DirectX® ۹٫۰c (included) and latest video drivers
  • DVD-ROM : 2 speed DVD reader or greater required.

بازی کاملا انلاین  وتحت شبکه اجرا می شود و به علاقه مندان بازی های MMO توصیه می گردد(گویا – ای تی)

My FC ((Manage My Football))

مربی گری انلاین

در این بازی انلاین به شما فرصتی داده می شود که برای خود یک تیم فوتبال تشکیل دهید و ان را مدریت کنید وظیفه ی اصلی بازیکن در این بازی انلاین مربی گری است پس باید به عنوان یک مربی برای بالا بردن تیم و قهرمانی از تمامی امکاناتی که در اختیار شما قرار می گیرد بهترین استفاده را کنید.ثبت نام در سایت بازی رایگان است و همه می توانند شانس خود را برای مربی گری و دریافت جایزه ی ویژه این بازی امتحان کنند.

برای ثبت نام علاوه بر  مشخصات اصلی خود باید نام مربی -نام تیم- کشور – شهر – آدرس کامل پستی و شماره ی تماس که در صورت برنده شدن جایزه ی بزرگ سایت مورد استفاده قرار می گیرد به سایت بدهید و در حاهای خالی پر کنید از نکات  جالب تر اینکه شما می توانید یک تیم فوتبال بانوان تشکیل دهید که این تیم با تیم مردان از نظر قدرت برابری می کند و امکان بازی کردن با تیم مردان را دارد(گویا – ای تی)
گیم – پلی بازی مانند بازی هایی جون تراویان و بایت فایت هستند و برد و باخت تا اندازه ای به شانس بستگی دارد البته کار هایی که شما برای تیم خود انجام می دهید هم در برد و باخت بی تاثیر نیستند.

از جمله امکاناتی که این سیات در اختیار کاربرانش می گزارد :

خرید ورزشگاه:

خرید ورزشگاه های بزرگ تر به جز حالتی که خود سایت در اختیارتان می گذارد. ورزشگاه های بزرگتر برای گنجایش بیشتر تماشاگران مورد استفاده قرار می کیرد در آخر هر فصل مبلغی بابت کرایه ی ورزشگاه از شما کثر می شود که اگر تماشاگر زیاد نداشته باشید ضرر می کنید

پزشک تیم:

شما می توانید پزشک را در سه نوع مبتدی – پیشرفته و حرفه ای خریداری کنید. در صورت داشتن پزشک بازیکنان مصدومتان زود تر بهبود می یابند و هر چه پزشک بهتر باشد دوران مصدومیت کوتاه تر خواهد شد.

بندساز تیم :

بدنساز تیم هم مانند پزشک تیم در سه نوع مبتدی – پیشرفته و حرفه ای موجود هست که کار بدنسازی یعنی بالا بردن قدرت تیم را بر عهده دارد

خرید بازیکن:

شما می توانید بازیکنان مختلفی را که خود سایت برای فروش گذاشته خریداری کنید هر بازیکن دارای درجه و Level  مخصوص به خود است به همین دلیل بازیکنی با مهارت های بالا دارای قیمتی بیشتر خواهد بود(گویا – ای تی)
منبع :Myfc.ir

DOTA ALL STAR((Warcraft III))


امروزه بازی های RPG طرفداران بسیاری در بین بازیکن های ایرانی و خارجی  پیدا کرده است . اگر این سبک با سبک Strategy تلفیق شود حاصل کار شاهکاری را بوجود می اورد که منتشر کننده ی ان شرکت بازی سازی Blizzard خواهد بود.

بسیاری از بازیکن های حرفه ای و غیر حرفه ای به طور حتم نام بازی War craft را شنیده اند .این بازی به طرز معجزه اسایی به محبوبیت خیلی زیادی رسید. سبک بازی در شاخه ی RPG از نوع Strategy  قرار دارد. اول به این دلیل Strategy  است که باید پایگاه و نیرو هایی که توسط شما خلق می شوند را مدیریت کنید و ذلیلی که این اثر را به یک بازی RPG((Role Playing Game)) تبدیل کرده دخالت مستقیم بازیکن در ساختن ان شخصیت محبوب خواهد بود(گویا – ای تی)

DOTA All STAR در حقیقت نقشه ای از بازی Warcraft است که فیزیک مخصوص به خود را دارد . طبق امار گیری یکی از سایت های ایرانی در رابطه با بازی های انلاین و شبکه ای  این بازی بیشترین کاربر را در بین این نوع سبک بازی ها ی موجود در بازار دارد.

بازیکن می تواند از بین کلاس ها و شخصیت های موجود کارکتر خود را انتخاب کند و تنها با همین کارکتر تا پایان بازی با او همراه باشد. کارکتر شما دارای پتانسیل بسیار بالایی است و قابلیت ان را دارد که با انواع جادو ها و نیرو های افسانه ای مجهز شود.

هدف در این نقشه و این نوع بازی عبور  کردن از دیوار های دفاعی دشمن و رسیدن به پایگاه اصلی و نابود کردن تخت پادشاهی است.قوانین در این بازی بسیار زیاد هستند و شرط موفقیت و پیروزی پیروی از قوانین است.

Bite Fight

نبرد حماسه ساز

داستان جنگ نا تمام بین خون اشامان و انسان های گرگ نما همواره داستانی مهیج بوده که هر انسانی از شنیدن ان خسته نخواهد شد.  گیم فورگ روی این داستان  سرمایه گزاری کرده و بازی نقش افرینی را خلق می کند که در دنیای وب بازی های انلاین بی نظیر است.

گیم – پلی تمام استاندارد های یک بازی نقش افرینی را دارد و قوانین ان از نوع Browser-Base طراحی شده است .این نوع گیم – پلی مدت زیادی است در بین بازیکن های ایرانی و غیر ایرانی جا افتاده است .برای درک درست از گیم – پلی ان بازی تراویان بهترین مثال است (گویا – ای تی)

در این بازی باید از بین دو گروه انسان های گرگ نما و خون اشامان یکی را انتخاب کنید و پس از ان برای نبرد با دشمن اماده شوید. شما می توانید انواع سلاح ها و جادو های مختلفی را در بازی خریداری کنید و حتی می توانید قبیله ای برای خود تشکیل داده و ان را مدریت کنید.

باید سعی کنید مدام در پی قربانی های جدید باشید، بازیکنی در این بازی موفق تر است که بتواند خون زیاد تری را جمع کند .امتیاز هر بازیکن و میزان تغییرات درجه یا Level در جدولی به صورت نمودار های اکسترممی در صفحه ی اول بازی نشان داده شده است.

هم اکنون بیش از ۸ میلیون کاربر در ۲۰ کشور از سراسر جهان ثبت نام کرده اند و ۵ میلیون نفر کاربر فعال در روز دارد.

‌Travian

تراویان

یکی از دلیل اصلی مبنی بر اینکه این بازی تبدیل به یکی از بهترین و پرطرفدار ترین بازی انلاین تحت وب شد واقع گرایانه بودن ان است.

تقریبا بازی تراویان را همه می شناسند و کسانی هم که تا به حال در مورد این بازی چیزی نشنیده اند حتما با تبلیغات بسیار زیاد و فراگیر و در حالت کلی نوعی اجبار برای ثبت نام در سرور های مختلف بازی با این اثر اشنا شده اند.

سرور های اصلی این بازی ایرانی نیست ولی به جرات می تونم بگم که بیش از ۹۰ درصد کاربران ان ایرانی هستند .البته مدتی است که سرور های فارسی سازی شده ی این بازی هم در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

بازی حال و هوایی قدیمی و باستانی دارد به این مفهوم که جنگ در بین قبای مختلف و بیشتر کشاورزان و انسان هایی که در حومه شهر زندگی می کنند را به تصویر می کشد(گویا – ای تی)

بازی تراویان از بازی بسیار معروف Civilization الهام گرفته است و در بسیاری از موارد با این بازی استراتژی نقطه ی مشترک دارد.

در ابتدای کار بازی به شما دهکده ای   به عنوان سرمایه اولیه می دهد . وظیفه ی اصلی بازیکن پیشرفت و به روز کردن این دهکده با انواع ابزار و لوازم گوناگون است .هدف اصلی در بازی فتح کردن منابع دشمن و به نوعی کشور گشایی و تصرف کل نقشه ها در بازی توسط بازی کنان است.البته برای رسیدن به این هدف بلند مدت حداقل چند سالی را باید صبر کنید زیرا که تحقق این کار ابدا راحت نیست و دیگر بازیکنان سخت کوش تر این اجازه را به شما  نخواهند داد.

سبک بازی از نوع  Browser –Base است و تمام حوادث و اتفاقات توسط سری نوشته ها و اعلامیه ها به بازیکن ابلاغ می شود(گویا – ای تی)

WOW World of Warcraft


این بازی نمونه ی تکمیل شده و تغییر یافته از بازی Warcraft III است .البته به این دلیل عنوان تکمیل یافته را انتخاب کردم چون شخصیت های شماره ی قبلی در این بازی حضور دارند و سبک بازی همان RPG((Role Playing Game)) باقی مانده است. این بار سازندگان ریسک را به جان خریدند و زاویه دوربین را از بالای سر هر کارکتر به پشت سرش بردند و بازی را به یک عنوان سوم شخص ماجراجویی تبدیل کردند.

دنیای وارگرافت سرزمینی خیالی است که حد و مرزی ندارد و گنجایش ان برای پذیرفتن بازیکن های جدید نامحدود خواهد بود.این بازی Open-World دارای تمام استاندارد های یک بازی های نقش افرینی است و تمام اتفاقات و سیر خطی بازی به تصمیمات بازیکن بستگی دارد(گویا – ای تی)

کارکتر ها که از انها به عنوان Hero نام برده می شود به قدری متنوع هستند که انتخاب انها بسیار مشکل است . هر بازیکن تنها یک انتخاب دارد به این معنا که با انتخاب هر کارکتر باید تا اخر بازی رو ی ان سرمایه گزاری کند و او را با انواع نیرو ها و ابزار های جنگی متفاوتی مجهز و به روز کند.

دیگر ویژگی این بازی بستن پیمان و همراه شدن با دیگر بازیکنان است .در این بازی درجه و level هر Hero اهمیت بارزی دارد و تفاوت مر بازیکن در تعداد Level ان خواهد بود.محیط سازی بی نظیر است و سازند گان برای خلق دنیای فانتزی وارکرافت زحمت زیادی به خرج دادند.برای این بازی نسخه های اضافه شونده ی بسیاری ساخته شده که حدیدترین ان wow wrath of the lich king نام دارد. این نسخه های مکمل برای بهبود یافتن باگ های گیم – پلی و موارد دیگر از جمله نو اوری ها و ایجاد امکانات بیشتر برای بازیکنان خواهد بودgooyait.com



:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , رایانه و IT , ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : 12 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ

محققان دانشگاه MIT موفق به ارايه فناوري جديدي شده‌اند كه نسل آتي اينترنت را 100 تا 1000 برابر سريع‌تر از اينترنت امروزي به دست كاربران مي‌رسد و اين امكان را فراهم مي‌كند تا با پرداخت هزينه‌هاي بسيار ارزان، به سرويس‌هاي پرسرعت اطلاعاتي دسترسي داشت.

به گزارش پي‌سي‌ورلد، "وينسنت چان " از اساتيد علوم رايانه و الكتريك در دانشگاه MIT كه مديريت گروه تحقيقاتي سازنده اين فناوري را برعهده داشت، توضيح داد كه دسترسي به نسل آتي اينترنت با اين سرعت باورنكردني از طريق روترهاي مخصوصي حاصل مي‌شود كه ترافيك اينترنتي را كنترل و هدايت مي‌كنند.

چان اظهار داشت كه جايگزين كردن سيگنال‌هاي الكتريكي در روترها با سيگنال‌هاي سريع‌تر نوري باعث خواهد شد تا سرعت اينترنت 100 تا 1000 برابر سريع‌تر شود و در عين حال ميزان مصرف انرژي توسط كاربران را پايين مي‌آورد.

به گفته چان، آن دسته از كاربراني كه اين روزها براي بارگذاري يك فايل اينترنتي با حجم 100 مگابايت مشكل فراوان دارند، در آينده با اينترنت 100 برابر سريع‌تر از مدل امروزي به راحتي مي‌توانند يك فايل 10 گيگابايتي را بدون هر گونه مشكلي در اينترنت ارسال كنند.

وي گفت: ما به آينده دنياي فناوري نگاه مي‌كنيم كه در آن پردازنده‌هاي رايانه‌اي سرعت بسيار بيشتري دارند كه بايد متناسب با آن‌ها، سرعت اينترنت را افزايش دهيم. وقتي ما پردازنده‌هاي سريع‌تر را در اختيار داريم، نياز كاربران براي دسترسي به اينترنت با سرعت بالاتر نيز افزايش ميابد. اما سوال مطرح شده در اين زمينه اين است كه آيا اين پردازنده‌هاي جديد و ابزارهاي قدرتمند آن‌ها مي‌توانند از اينترنت پرسرعت آتي پشتيباني كنند؟


:: موضوعات مرتبط: رایانه و IT , ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : 11 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ

در حالي كه هنوز سيستم‌عامل "اندرويد 2.2 " به صورت گسترد در اختيار كاربران قرار نگرفته است، رسانه‌هاي خبري جزئيات مربوط به نسخه آتي اين سيستم‌عامل متن‌باز موسوم به "اندرويد 3.0 " را منتشر كردند.

به گزارش پي‌سي‌ورلد، آخرين نسخه سيستم‌عامل موبايلي گوگل با نام "اندرويد 2.1 " در بازار موجود است و شركت گوگل از هفته گذشته نسخه 2.2 آن را به صورت محدود براي صاحبان گوشي هوشمند Nexus One عرضه كرد. اما در حالي كه هنوز سيستم‌عامل "اندرويد 2.2 " به صورت گسترد در اختيار كاربران قرار نگرفته رسانه‌هاي خبري جزئيات مربوط به نسخه آتي اين سيستم‌عامل متن‌باز موسوم به "اندرويد 3.0 " را منتشر كردند.

يك سايت اينترنتي روسي به نام UnWiredView اعلام كرد كه سيستم‌عامل "اندرويد 3.0 " گوگل با نام GingerBread وارد بازار مي‌شود كه البته شركت گوگل هنوز اين خبر را تاييد يا تكذيب نكرده است.

به گفته اين سايت اينترنتي، "اندرويد 3.0 " اواسط اكتبر سال جاري ميلادي به دست كاربران مي‌رسد و به دنبال آن، نخستين گوشي‌هاي هوشمند مجهز به اين سيستم‌عامل حدود ماه‌هاي نوامبر يا دسامبر عرضه مي‌شوند.

اين سيستم‌عامل بر خلاف نسخه‌هاي پيشين خود به سيستم سخت‌افزاري محدودتري نياز دارد و بر اساس شايعات منتشر شده، براي نصب آن روي گوشي به پردازنده يك گيگاهرتزي، 512 مگابايت رم و نمايشگر لمسي بزرگ‌تر از 3.5 اينچ نياز است. همچنين اگر نمايشگر گوشي بزرگتر از 4 اينچ است بايد كيفيت تصوير در آن 1280 در 760 پيكسل به بالا باشد.

در گزارش اين سايت گفته شده است كه گوگل در نظر دارد نسخه آتي اندرويد را در دو بخش مجزا روانه بازار كند. يك ويرايش از اين نسخه جديد 3.0 نام دارد كه براي گوشي‌هاي هوشمند پيشرفته ساخته شده است و نسخه ديگر آن براي گوشي‌هاي هوشمند معمولي به كار گرفته مي‌شود.



:: موضوعات مرتبط: رایانه و IT , ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : 11 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
به تازگي اطلاعات جديدي در مورد نسخه بعدي سيستم عامل ويندوز در فضاي مجازي منتشر شده است.

به گزارش پي سي ورلد، ويندوز 8 نسخه آتي سيستم عامل مايكروسافت است كه بعد از ويندوز 7 روانه بازار خواهد شد. اگر چه اطلاعات فعلي در مورد اين نسخه از ويندوز قطعي نيست، اما گفته مي شود كه ويندوز 8 به صورت 128 بيتي هم عرضه خواهد شد.

خبر ديگر در مورد ويندوز 8 آن است كه مايكروسافت اميدوار است تا قبل از پايان سال 2010 ميلادي يك نسخه بسيار اوليه از اين ويندوز را به طور آزمايشي در دسترس عهده محدودي برنامه نويس و متخصص نرم افزار قرار دهد تا در مورد نقاط ضعف و قوت آن اظهار نظر كنند.

گستردگي امكانات شبكه اي، سازگاري با بلوتوث 3 و USB3 ،‌قابليت شناسايي كاربر از طريق چهره وي و دريافت فرامين با تماس دست از جمله ويژگي هاي بسيار مهم ويندوز 8 است كه تاكنون مشخص شده است.

ويندوز 8 همچنين از شيوه هاي جديد نمايش اطلاعات پشتيباني خواهد كرد كه از جمله آنها مي توان به نمايش سه بعدي اطلاعات به صورت بي سيم و سازگاري با استاندارد HDTV اشاره كرد.

كاهش جدي سرعت بوت ويندوز و رساندن آن به چند ثانيه يكي ديگر از برنامه هاي مايكروسافت براي ويندوز 8 است.



:: موضوعات مرتبط: رایانه و IT , ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : 11 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
مایکروسافت هم اکنون هر ثانیه هفت نسخه از ویندوز7 می فروشد و حسابی سر حال و خوشحال است. اما این دلیل نمی شود که برای آینده برنامه نداشته باشد و به ویندوز بعدی فکر نکند. از حالا شایعاتی درباره ویندوز8 این شرکت به گوش می رسد و مثل اینکه برخی مدارک و اسناد مربوط به آن هم لو رفته است. البته هنوز چیز زیادی از آن نمی دانیم. اما مثل اینکه قرار است تم های خیلی بهتری داشته باشد، زمان بالا آمدن سیسم و خروج از حالت اسلیپ بهبود قابل ملاحظه ای پیدا کرده و تقریبا آنی شود.
 

از دیگر قابلیت های این سیستم عامل به ارتباط سریعتر با استفاده از USB 3‪.‬0 و بلوتوث ۳، رمزگذاری کامل هارددیسک، حساسیت نسبت به نور محیط و تشخیص چهره کاربر برای لاگین و لاگ اوت کردن اشاره می کنند. اگر چه قبل از این شرکت هایی مانند اچ پی و آسوس هم از فناوری تشخیص چهره در محصولات شان استفاده کرده اند، اما باید منتظر ماند تا ببینیم شرکت ابداع کننده کینکت این کار را چگونه انجام می دهد.
 

مثل اینکه مایکروسافت قصد دارد به همراه این محصولش، سخت افزاری را هم ویژه آن ارئه کند. این سخت افزار احتمالا چیزی شبیه تصویر اصلی مطلب خواهد بود و «Lap PC» نامیده خواهد شد. شرکت ویرجین هم قرار است سرویس WiFi ویژه ای برای این محصول به بازار بفرستد.
 

علاوه بر سخت افزار، شرکت های نرم افزاری بسیاری هم همزمان با مایکروسافت خودشان را برای این ویندوز آماده می کنند. گوگل هم همچنان در حال کار بر روی جیمیل است تا آن را طبق استانداردهای HTML5 آماده کند. تا هم سرعت این سرویس افزایش یابد و هم افزونه های دسکتاپی مناسب آن را عرضه کند.
 

از دیگر امکانات این سیستم عامل می توان به قابلیت push button reset اشاره کرد که زدن دکمه ای ویندوز به طور کامل به تنظیمات پیش فرض تولید کننده بر خواهد گشت. همچنین از اینترنت اکسپلورر9 در آن استفاده خواهد شد. البته قرار است که نسخه بتای IE9 در آگوست ۲۰۱۰ ارائه گردد.
 

صحبت هایی هم در باره راه اندازی فروشگاه ویندوز (Windows Store) شنیده می شود. یعنی اینکه علاوه بر امکان خرید برنامه ها و بازی ها برای ابزارهایی مانند لپ پی سی و Zune، برنامه ها و تنظیمات سیستم عامل دیگر وابسته به کامپیوتر نیستند و می توانند به راحتی بر روی سیستم های مختلف، کاربر را همراهی کنند. البته شواهد نشان دهنده این است که تا حالا حتی یک خط هم از کد های این سیستم عامل نوشته نشده است و تنها یک طرح اولیه مطرح شده.
 

متاسفانه هنوز هیچ خبری از زمان احتمالی ارائه این ویندوز نیست و مشخص نشده که مایکروسافت کی قصد دارد بازار پرسود ویندوز7 را در اختیار ویندوز8 بگذارد. اما این شایعات حداقل می توانند رویای شیرینی برای دوستداران ویندوز باشند.


:: موضوعات مرتبط: رایانه و IT , ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : 11 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ

اولين بازي رايانه اي آنلاين ايراني با نام "آسمان دژ" با حضور سازندگان و عوامل توليد آن در محل بنياد بازي هاي رايانه اي رونمايي شد.   

به گزارش ايرنا، مدير بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي روز چهارشنبه در مراسم رونمايي از بازي رايانه اي " آسمان دژ" اظهار داشت: امروزه بازي‌هاي آنلاين از طرفداران انبوهي دردنيا برخوردارند به ‌طوري که 70 هزارنفر بازي " ترآوين" را درسال انجام مي‌دهند از اين رو بايد به اين نوع بازي‌ها که در دنيا طرفدار دارد توجه کرد.



:: موضوعات مرتبط: رایانه و IT , ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 10 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ

جديدترين سيستم عامل مايكروسافت داراي سريع‌ترين سرعت فروش در تاريخ اين شركت بوده و در بالارفتن درآمد اين شركت كمك كرده است.

آماري كه مايكروسافت منتشر كرده نشان مي‌دهد اين سازنده نرم‌افزار در هر ثانيه هفت نسخه از سيستم عامل ويندوز سون را مي‌فروشد.

به گفته براندون لوبلان، وبلاگ‌نويس ويندوز مايكروسافت، اين شركت بيش از 150 ميليون مجوز ويندوز سون را از زمان عرضه اين محصول در اواخر ماه اكتبر به فروش رسانده است و 75 درصد از شركت‌ها و سازمان‌ها به‌صورت فعالانه ويندوز سون را به‌كار گرفته يا در حال ارزيابي براي به‌كارگيري آن هستند.

مايكروسافت با افزودن ويژگي به‌نام "حالت اكس پي" در ويندوز سون تا اندازه‌اي به مشكلات سازگاري در ويندوز سون پرداخته است. اين ويژگي به كاربران امكان مي‌دهد برنامه‌ها را درصورت سازگار نبودن با ويندوز سون كه برمبناي معماري مشابه ويستا است، در محيط اكس پي مجازي اجرا كنند.

ويندوز سون نسبت به ويندوز ويستا نيازمند ارتقاي سبك‌تري بوده و بسياري از ويژگي‌هاي فرعي و نيازمند حافظه بالا در آن حذف شده است.

قرار است نخستين سرويس پك ويندوز سون ماه آينده عرضه شود؛ با اين همه بيش‌تر شامل به‌روزرساني‌ها و وصله‌هاي امنيتي خواهد بود كه پيش از اين به‌صورت جداگانه منتشر شده‌اند.

محبوبيت اين سيستم عامل در درآمد مايكروسافت بي‌تاثير نبوده است. درآمدهاي ويندوز در سه ماهه اخير به 4.42 ميليارد دلار رسيد كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 28 درصد افزايش يافته است.


:: موضوعات مرتبط: رایانه و IT , ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 9 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ

آن دسته از سازمان‌‌هايي که نسخه قديمي‌تر سيستم عامل ويندوز را همچنان مورد استفاده قرار مي‌دهند، با نزديک شدن به زمان بازنشستگي برخي از اين نسخه‌ها بايد براي شبکه داخلي خود و امنيت آن دنبال راه جديدي باشند.

شرکت مايکروسافت به کليه کاربراني که هنوز از "سرويس پک 2 ويندوز XP" و "ويندوز سرور 2000" استفاده مي‌کنند هشدار داد که پايان ژوئيه 2010 سيستم‌عامل آن‌ها بازنشسته مي‌شود.

مايکروسافت براي خاتمه دادن به دوره فعاليت نرم‌افزارهاي خود از اصطلاح "پايان زندگي" استفاده مي‌کند که آخرين بار در تاريخ 13 آوريل اين اصطلاح را براي نسخه RTM سيستم‌عامل ويندوز ويستا به کار برد.

مايکروسافت پيش از آنکه براي هر يک محصولات خود سرويس Extended Support را در اختيار کاربران بگذارد، دوره زماني 10 ساله را سپري مي‌کند و پس از آن به مدت سه سال به پشتيباني خود از نرم‌افزار مورد نظر به صورت محدود ادامه مي‌دهد.

علاوه بر دو سيستم‌عاملي که در اين تاريخ به کار خود پايان مي‌دهند، دوره پشتيباني سيستم‌هاي عامل Windows 2000 Professional و Windows Server 2003 در پايان ماه ژوئيه از Mainstream Support به Extended Support تغيير ميابد.

به گفته "يان مولستر"(Ian Moulster) مدير توليد سيستم‌عامل ويندوز در شعبه بريتانيايي مايکروسافت، کاربراني که از ويستا و XP استفاده مي‌کنند گزينه‌هاي فراواني پيش‌روي خود دارند که از جمله آن مي‌توان به انتقال فعاليت‌ها به XP SP3 يا آخرين نسخه ويستا اشاره کرد.



:: موضوعات مرتبط: رایانه و IT , ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
به تازگي اطلاعات جديدي در مورد نسخه بعدي سيستم عامل ويندوز در فضاي مجازي منتشر شده است.

به گزارش پي سي ورلد، ويندوز 8 نسخه آتي سيستم عامل مايكروسافت است كه بعد از ويندوز 7 روانه بازار خواهد شد. اگر چه اطلاعات فعلي در مورد اين نسخه از ويندوز قطعي نيست، اما گفته مي شود كه ويندوز 8 به صورت 128 بيتي هم عرضه خواهد شد.

خبر ديگر در مورد ويندوز 8 آن است كه مايكروسافت اميدوار است تا قبل از پايان سال 2010 ميلادي يك نسخه بسيار اوليه از اين ويندوز را به طور آزمايشي در دسترس عهده محدودي برنامه نويس و متخصص نرم افزار قرار دهد تا در مورد نقاط ضعف و قوت آن اظهار نظر كنند.

گستردگي امكانات شبكه اي، سازگاري با بلوتوث 3 و USB3 ،‌قابليت شناسايي كاربر از طريق چهره وي و دريافت فرامين با تماس دست از جمله ويژگي هاي بسيار مهم ويندوز 8 است كه تاكنون مشخص شده است.

ويندوز 8 همچنين از شيوه هاي جديد نمايش اطلاعات پشتيباني خواهد كرد كه از جمله آنها مي توان به نمايش سه بعدي اطلاعات به صورت بي سيم و سازگاري با استاندارد HDTV اشاره كرد.

كاهش جدي سرعت بوت ويندوز و رساندن آن به چند ثانيه يكي ديگر از برنامه هاي مايكروسافت براي ويندوز 8 است.



:: موضوعات مرتبط: رایانه و IT , ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 تير 1389 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد